Member details

Koffie Koffie Tijd

Sort by: -Old first- | New first

24 May 2007, 07:55
De duurste koffiesoort ter wereld is “Kopi Luwak” Deze koffie wordt gemaakt van koffiebonen die door de loewak (een soort van civetkat, ook wel koffierat genoemd) zijn opgegeten en weer uitgepoept.
24 May 2007, 21:46
:cat: :newcoffee: =:slobber: of zoiets

25 May 2007, 11:22
heb ik al verteld da'k eigenlijk NOOOOIT koffie drink! :sorry:
25 May 2007, 11:32
Bianca....schaam je
25 May 2007, 16:11
hey leen, jij bent ook lid van de alex west hyve ennuh volgens mij luister jij noooooiiit naar dat soort muziek.
(gelukkig ):crazy: :crazy:
25 May 2007, 16:45
Okay okay, daar zit wat in ;-) . Enfin, promoot mijn koffie hyve en ik zie het door de vingers :peace:
19 Jun 2007, 09:42
Mannen die 3 keer per dag een bakje koffie drinken, blijven mentaal in een
betere conditie dan hun leeftijdsgenoten die nooit koffie drinken. Mannen die
meer dan 3 kopjes koffie weglurken hebben minder last van aftakelend geheugen,
maar meer dan mannen die zich aan 3 kopjes per dag houden.

Dat is uit een onderzoek gebleken van neuropsycholoog en epidemioloog Boukje
van Gelder. Volgende week gaat ze een onderzoek doen naar manieren om dementie
tegen te houden.
19 Jun 2007, 18:48
Ik heb hem of haar nooit ontmoet, maar ik vind Boukje nu al okay
31 Aug 2007, 20:13
Zelf drink ik noooit koffie, maar ik zit dagelijks in een omgeving met koffie junkies.

Heel de dag door koffie drinken en tijdens dat drinken van deze verslavende drank kijken zij ook nog eens bedwemlt uit het raam door het hoge gehalte caffeine.

Tot mijn schrik zie ik dat enkele van mijn collega's deze koffie drinkende hyve al reeds gevonden hebben...Zou dit leiden tot nog meer gebruik van deze verslavende drank en wat zijn de gevolgen hiervan, dat laat ons raden.

Zo nu eerst een bavaria ;-)
31 Aug 2007, 21:16
Als jij geen koffie drinkt waarom kijk jij dan ook zo bedwelmt uit het raam?!

:newcoffee:
3 Sep 2007, 17:54
Cacoa bonen, 3 kopjes chocowater met melkpoeder op een dag doet wonderen, zo uit de douwe egberts automaat, niet verslavend en stukken minder ongezond. En heeft zo bij zeer grote hoeveelheden zijn rustgevende effecten.

Vandaar mijn afwezige blik en het staren naar buiten ;-)

Zie het artikel hieronder:

Chocolade is een product dat diverse stoffen bevat die een bewezen effect op de hersenen hebben zoals de neurotransmitters %u03B2-fenylethylamine, dopamine, serotonine en endorfine[2], de stoffen cafeïne, theobromine en anandamine, een stof die verwant is aan THC, de werkzame component van cannabis.

Heb ik nu fervente koffiedrinkers op het goede pad geholpen ??. Gewoon coldturkey zo aan de Choc !!
3 Sep 2007, 23:49
Nee nee nee nee, dat wetenschappelijk onderzoek verzuimt te vertellen dat chocolade alleen bij vrouwen op die manier werkt (vandaar vrouwen en chocolade verslaving)...... Ik wijt die afwezige blik meer aan de heilzame effecten van de overheerlijke geur van koffie.... kun je nagaan wat voor effect het drinken van koffie op je heeft
5 Sep 2007, 11:01
Nou, nou Leen, Chocola is ook wel heeeeeeel errug lekker hoor. Dankzij Kay weet ik ook nu waarom: er zit cafeïne in!!! Kopje koffie met een stuk chocola . . . . . lekkerrrrrrrrrr
:licking:
7 Sep 2007, 20:31
Maar dan wel een verkade reep met max havelaar koffie natuurlijk, een beetje in stijl natuurlijk.....

Meer feitjes:

Niet alleen in de koffieboon zit cafeïne, ook in cacao, thee en kolanoot wordt de stof aangetroffen. Cacao komt bij de Azteken en Maya's in Zuid-Amerika vandaan en wordt sinds 1528 in Europa geconsumeerd. Thee werd al ver voor Christus (2700 BC) door de Chinezen gedronken, en is sinds 1600 ook in Europa een geliefde drank. De Kolanoot komt uit Afrika en vormt de basis van de frisdrank Cola.

KOFFIE IS DODELIJK GEWOON !!!

Effecten van oraal (drinken, eten) ingenomen cafeïne
10-20 mg eerste effecten merkbaar
50-150 mg 'normale' dosering
150-400 mg hoge dosering, zenuwachtig gevoel, misselijk
400+ mg hele hoge dosering, onprettig voor niet tolerante gebruikers
13.440 mg letale (dodelijke) dosis (LD50)

8 Sep 2007, 12:07
Jajaja in te grote hoeveelheden ken ik wel meer dodelijke substanties....teveel water bijvoorbeeld.

Maar enfin ik behoor tot de groep tolerante gebruikers/ gebruikers die immuun zijn voor de effecten van cafeine....... eigenlijk is het mijn enige echte verslaving ehhhhhhh.

Maar goed nu heb ik zin in een lekker bakje koffie met amaretto, slagroom en een verschrikkelijk lekker stuk pure chocolade ...

Die behoefte ga ik .....nu vervullen hahaha :newcoffee: (koffie is zoooo goed)

Subject Started by  Replies   Last 
Leen
5 12 May, 15:25
Ben
3 22 Sep 2007, 06:18
Willem
12 20 Sep 2007, 12:04
Leen
1 27 Aug 2007, 12:43
:taz: Daphne :taz:
2 24 Jun 2007, 17:06
Willem